Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika přípravy pedagogů MŠ na práci s dítětem stejnopohlavních rodičů
Ranšová, Johana ; Hejlová, Helena (vedoucí práce) ; Koželuhová, Eva (oponent)
Bakalářská práce se věnuje specifikům přípravy pedagogů v mateřské škole na práci s dětmi stejnopohlavních rodičů, to zejména u pedagogů, kteří mají zkušenost s dětmi z tohoto typu rodinného uspořádání. Práce zároveň srovnává více typů rodin, popisuje potřeby dětí v předškolním období a zaměřuje se na komunikaci mezi rodinou a mateřskou školou a také možnosti dalšího vzdělávání pedagoga mateřské školy v oblasti specifik práce s dětmi z homoparentálních rodin. Teoretická část je věnována tématu rodiny a její funkci, kde jsou popsány rozdíly mezi úplnými a neúplnými rodinami a uvádí alternativní formy rodinného soužití, včetně stejnopohlavních rodin. Zabývá se oblastmi založení rodiny, rodičovských rolí a postoji společnosti k nim. Současně také charakterizuje dítě předškolního věku z pohledu vývojové psychologie s důrazem na sociální složku. Zároveň je zde odkazováno na legislativu, která definuje rozdíl mezi manželstvím a registrovaným partnerstvím. Komunikace mezi rodinou a mateřskou školou je další oblastí, ve které jsou popsány způsoby interakce s dítětem a rodiči, včetně těch týkajících se stejnopohlavních rodin. Poslední část představuje možnosti vzdělávání pedagogů MŠ, které se zaměřují na práci s dětmi z homoparentálních rodin, včetně kurzů, seminářů a studia odborné literatury. Praktická...
Přebírání odpovědnosti za své učení u žáků na 1. stupni ZŠ
Zemanová, Nika ; Vallin, Petra (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
V diplomové práci se autorka snaží přiblížit čtenářům celoroční proces, při kterém žáci přebírají zodpovědnost za své učení do svých rukou. Cílem diplomové práce je přiblížit systém na sebe navazujících a podporujících kroků, které napomáhají k efektivitě celého procesu. V teoretické části se autorka zaměřuje na přiblížení hlavních složek celého systému, které podporují výslednou efektivitu a naplnění cíle, jejich zavádění a vyhodnocování se žáky. V empirické části práce autorka popíše, mezi sebou porovná a vyhodnotí jednotlivé systémy na několika rozdílných školách. V této části se věnuje rovněž konzultacím učitel - rodič - žák. Klíčové pojmy: odpovědnost za své učení, motivace, práce s kritérii, formativní hodnocení, plánování, sebehodnocení, spolupráce s rodinou, portfolio, konzultace ve třech, třídní schůzky
Formy aktivní spolupráce s rodinou seniora v domech pro seniory.
KOUBKOVÁ, Michaela
Ve své bakalářské práci se zabývám tématem spolupráce s rodinou seniora v domech pro seniory. Protože demografické stárnutí je celosvětový problémem spojeným s rostoucí věkovou hranicí. Cílem bakalářské práce je zjistit, jaké formy spolupráce s rodinou seniora používají ve vybraných domech pro seniory v Jihočeském kraji a charakterizovat formy spolupráce z hlediska jejich efektivity, perspektiv a současných možností domů pro seniory. Dílčími cíli této práce je zjistit, zda domovy pro seniory považují za důležitou spolupráci s rodinou seniora pro zajištění kompletní péče a zda jsou senioři spokojeni s tím, jak zařízení spolupracují s jejich rodinou. K realizaci šetření byl použit kvantitativní výzkum, který byl realizován za pomoci dotazníkového šetření v náhodně vybraných domovech pro seniory v Jihočeském kraji. A následnou sekundární analýzou dat zpracovaných v programu Microsoft Office Excel 2007. Výsledky práce mohou být využity domovy pro seniory pro zlepšení kvality služeb a ke zjištění, zda jsou senioři spokojeni se spoluprací s rodinou ze strany instituce. Dotazníková šetření ukázala, že domovy pro seniory považují spolupráci s rodinou seniora pro zajištění kompletní péče za důležitou a že senioři jsou většinou se spoluprací domova pro seniory s jejich rodinou spokojeni. Domovy pro seniory používají jako formu spolupráce s rodinou seniora nejčastěji zapojení rodiny uživatele do péče o uživatele.
Spolupráce s rodinou v programu Začít spolu v době pandemie
Svátková, Kateřina ; Poche Kargerová, Jana (vedoucí práce) ; Hejlová, Helena (oponent)
Diplomová práce se zabývá spoluprací školy a rodiny v době pandemie. Teoretická část charakterizuje program Začít spolu, který si zakládá na spolupráci s rodinou. Představuje Mezinárodní profesní rámec kvality ISSA, ve kterém se zaměřuje na oblast Rodina a komunita. Pojednává o distanční výuce a porovnává možné formy komunikace a spolupráce v prezenční formě výuky a také v době distančního vzdělávání. Praktická část práce se zabývá kvalitativním a kvantitativním výzkumem, realizovaným pomocí hloubkových rozhovorů a dotazníkovým šetřením, jehož cílem je zjistit, jak a v čem pandemie ovlivnila spolupráci s rodinou a co si učitelé a rodiče odnášejí do budoucí vzájemné spolupráce. KLÍČOVÁ SLOVA Začít spolu, spolupráce s rodinou, formy spolupráce, formy komunikace, distanční výuka
Komparace pojetí spolupráce rodiny a mateřské školy v hlavním vzdělávacím proudu a v programu Začít spolu
Pilpachová, Zdenka ; Rybárová, Eva (vedoucí práce) ; Poche Kargerová, Jana (oponent)
Autorka ve své práci porovnává přístupy ke spolupráci s rodinou v pojetí mateřských škol hlavního vzdělávacího proudu a alternativních mateřských škol s programem Začít spolu. Cílem práce je zjistit, do jaké míry se formy a intenzita komunikace a spolupráce liší či shodují v závislosti na vzdělávacím programu, a identifikovat silné a slabé stránky vzájemné komunikace. V teoretické části autorka nastiňuje důležitost spolupráce rodiny a mateřské školy pro rozvoj dítěte předškolního věku, možné formy této spolupráce, zásady vyplývající z platných právních předpisů a kurikulárních dokumentů a popisuje, jak je tato spolupráce chápána v programu Začít spolu. V empirické části autorka k zodpovězení výzkumných otázek použila smíšenou výzkumnou strategii kombinující kvantitativní a kvalitativní výzkum. Data shromáždila metodou dotazníkového šetření, kdy respondenty byli pedagogové a rodiče dětí navštěvujících vybrané mateřské školy hlavního vzdělávacího proudu a mateřské školy s programem Začít spolu v Praze. Z výzkumu vyplynulo, že formy komunikace a spolupráce mezi rodinou a mateřskou školou v hlavním vzdělávacím proudu a v programu Začít spolu se významněji neliší, ale intenzita komunikace a spolupráce, byť obecně poměrně vysoká, je v rámci programu Začít spolu vyšší. Základní silné a slabé stránky komunikace...
Sociální práce s lidmi se syndromem demence
BŘEZINOVÁ, Denisa
Tato bakalářská práce je zaměřena na sociální práci s lidmi se syndromem demence. Jejím tématem jsou sociální pracovníci, kteří pracují v domovech se zvláštním režimem v Kraji Vysočina a poskytují v rámci nich své služby klientům těchto organizací. Důležitým cílem je přitom popsat specifika, možnosti a limity sociální práce s lidmi se syndromem demence v Kraji Vysočina. Vyhledávala jsem mezi různými organizacemi, které se nachází v Kraji Vysočina a poskytují služby zahrnující péči o klienty s demencí. V rámci těchto organizací jsem se zajímala o sociální pracovníky, obecné informace o nich, jejich náplň a specifika práce, metodickou a odbornou podporu, spolupráci s ostatními pracovníky apod. Se získanými informacemi jsem pracovala především v praktické části této práce. V teoretické části jsem se zaměřila na získání obecných informací týkající se demence a to od prvních příznaků až po rozdělení na jednotlivé typy demencí. Dále jsem získala důležité podklady z oblasti sociální práce, které jsem později mohla využít při komunikaci se sociálními pracovníky a následně při zpracování praktické části práce. Praktickou část jsem vypracovávala kvalitativním výzkumem za pomoci metody dotazování s použitím polostandardizovaného rozhovoru s informanty. Tyto informanty jsem vybírala na základě dostupnosti. Získané informace jsem dále zpracovávala metodou otevřeného kódování, na základě kterého jsem vytvořila kategorie a podkategorie, jejich obsah a v něm obsažené tabulky. Vypracovala jsem také SWOT analýzu sociální práce, její silné a slabé stránky, příležitosti a rizika. SWOT analýzu jsem vypracovala nejprve pro každou organizaci samostatně a následně dohromady za všechny organizace. Výstupem práce je detailní náhled na činnosti sociálních pracovníků v domovech se zvláštním režimem, jejich porovnání mezi sebou. Z výsledků provedeného výzkumu jsem došla k závěru, že činnosti sociálních pracovníků v domovech se zvláštním režimem se ve většině případů shodují. Až na drobné výjimky se sociální pracovníci v popisu své náplně práce, popisu chodu organizace apod. v uvedených informací sešli. Důležitým cílem většiny sociálních pracovníků je zajištění a udržení kontaktu klienta s jeho rodinou, komunikace s rodinou, zjištění informace o klientovi a pomoc od rodiny.
Individualizovaný přístup k žákovi na počátku vzdělávání jako prevence školních obtíží
Mrázková, Andrea ; Kucharská, Anna (vedoucí práce) ; Wildová, Radka (oponent)
Cílem této diplomové práce je zjistit a představit, jak nahlížejí učitelé 1. tříd na možnosti realizace individualizovaného přístupu z hlediska prevence školních obtíží. Pro dosažení tohoto cíle byla zvolena metoda polostrukturovaného interview realizovaného s učiteli 1. tříd základních škol. Nasbíraná data byla poté zpracována metodou zakotvené teorie a zhodnocena v diskuzi. Výsledky práce přináší řadu informací a námětů, které vypovídají o způsobech a podmínkách, za kterých lze realizovat individualizované vzdělání v 1. třídě s cílem maximálně rozvinout žáka, u něhož se objevilo riziko vzniku školních obtíží, či již školní obtíže vznikly. Tyto poznatky mohou posloužit nejen pro rozšíření povědomí učitelů 1. stupně o možnostech individualizovaného přístupu, ale také otevřít cestu dalšímu výzkumu této problematiky. Klíčová slova: mladší školní věk, individualizace, učitel, školní obtíže, spolupráce s rodinou

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.